Al onze workouts staan in het teken van het verbeteren van jezelf. Sterker, fitter en strakker. Wij focussen ons op het aanleren van goede technieken en het snappen wat je in je lichaam moet voelen tijdens een oefening. Wij willen mensen leren hoe je moet trainen en dat je ook gaat snappen wat je doet.

Onze workouts samen zijn in onze ogen een perfecte combinatie voor een fit lichaam. Daar waar we ons bij de Strenght workouts vooral focussen op krachttraining, sterker worden en het aanleren van de juiste technieken, focussen we ons bij de Power Circuit Training, W.O.W en HIIT meer op het uithoudingsvermogen en een stukje kracht. Tijdens de mobility workout werk je aan het verbeteren van je mobiliteit en dus het vergroten van je bewegingsvrijheid. Daarnaast is trainen in een groep onder begeleiding van een trainer ook gewoon leuk, uitdagend en gezellig!

Strength BASIC
Tijdens deze workout ligt de focus op krachtopbouw en het aanleren van de juiste technieken. We trainen op een rustig tempo, met lage intensiteit en lichtere gewichten. De workout maakt je sterker en fitter. Elke maand staan er vier kracht oefeningen centraal die de hele maand terugkomen. Hierdoor leer je heel goed de juiste techniek en boek je progressie in je training. Een sterker lichaam voorkomt blessures en geeft meer energie in het dagelijks leven. Een goede workout om mee te starten als je net begint met trainen of het fijn vindt om op een rustiger tempo te trainen. Deze workout is voor mensen die niet met zwaar gewicht willen trainen maar wel op hun eigen niveau met krachttraining bezig willen zijn.

Strength ADVANCED
Tijdens deze workout ligt de focus op krachtopbouw en het aanleren van de juiste techniek. De intensiteit is gemiddeld tot hoog en de gewichten worden opgebouwd. Elke maand staan er vier krachtoefeningen centraal die de hele maand terugkomen. Hierdoor boek je progressie in je training, kan je steeds wat meer gewicht aan en word je sterker. De workout wordt vaak afgesloten met zo’n 10 minuten HIIT. Deze workout is voor mensen met enige ervaring met trainen, heb je dat nog niet of herstel je van blessures dan adviseren wij te starten in de Strength BASIC.

Power Circuit Training
Tijdens deze workout train je heel het lichaam. De focus ligt vooral op het uithoudingsvermogen van de spier en daarnaast een stukje kracht. In een circuitvorm doe je meerdere oefeningen achter elkaar op tijd. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende attributen zoals; barbells, dumbells, schijven, battlerope, slamballs, sandbags en het eigen lichaamsgewicht. De focus ligt vooral op meer herhalingen en lichter gewicht. Deze workout is ideaal voor het trainen van je uithoudingsvermogen, spiermassa behouden en calorieënverbranding. Aan deze workout kan iedereen meedoen. Je traint op je eigen niveau met het gewicht dat bij je past.

W.O.W
Tijdens de Workout Of the Week train je op je eigen niveau. Kracht en uithoudingsvermogen worden getraind en elke week is er een nieuwe leuke workout. Tijdens deze workout leg je verschillende oefeningen achter elkaar af en probeer je dit zo snel mogelijk te doen of om zoveel mogelijk rondes te maken binnen een bepaalde tijd. De workout start met een goede warming-up, uitleg van de workout en een stukje techniek. Daarna heb je 30 minuten de tijd om te knallen op je eigen niveau. Wie heeft de meeste rondes? Wie heeft de snelste tijd? Er zit dus een soort wedstrijd element in. De scores worden bijgehouden op het krijtbord in de gym. Wie is de winnaar van de week? Deze workout is geschikt voor mensen die al enige trainingservaring hebben.

Mobility
De flexibiliteit van het lichaam wordt bepaald door de spieren en de mobiliteit bepaalt de bewegingscapaciteit van de gewrichten. Een goede mobiliteit betekent dat je een optimale bewegingsvrijheid (range of motion) hebt in je gewrichten en hierdoor functionele (dagelijkse) bewegingen zonder problemen uitvoert. In de workout voer je de bewegingen gecontroleerd uit binnen je eigen bewegingsvrijheid. Beetje bij beetje wordt je bewegingsvrijheid groter. Het trainen van flexibiliteit gebeurt door de spieren te rekken (statisch stretchen). Wanneer de gewrichten van het lichaam beschikken over een goede en grote range of motion dan worden prestaties beter en is de kans op een blessure veel kleiner! Tijdens deze workout zal vaak gebruik gemaakt worden van foamrollers. Deze workout is voor iedereen die zijn flexibiliteit en mobiliteit wil verbeteren.